Skip to content Skip to footer

VAN EERSTE CONTACT TOT VERBOUWDE BADKAMER

STAPPENPLAN

Via het offerteformulier op onze website laat je je naam, telefoonnummer en email achter.

Hierdoor sta je direct bij ons in het systeem geregistreerd en weten wij wie je bent als je ons de volgende keer benadert. Je ontvangt ook direct een email van ons waarin wij het stappenplan uitleggen.

In de mail vragen wij om jouw adresgegevens van het project, enkele foto’s van de te verbouwen ruimtes en maatvoeringen. Indien er ook plattegronden beschikbaar zijn van het hele huis, van de begane grond, de eerste en tweede verdieping, dan ontvangen wij deze ook graag. Aangezien wij aan leidingen werken, is het handig om te zien waar de badkamer in het huis zit en hoe de leidingen tussen de verdiepingen verlegd zijn. Indien je al ideeën hebt, dan kan je ook inspiratie foto’s die je mooi vindt meesturen.

 

STAP 1

Eerste contact

STAP 2

Telefonische afspraak

Nadat je alles van stap één naar ons hebt opgestuurd, maken wij eerst een telefonische indicatie/advies afspraak. Doel van deze afspraak is het maken van een scan van jouw wensen, advies van de optimale indeling en uiteindelijk een indicatieprijs voor de complete verbouwing met sanitair en tegels.

Indien de indicatieprijs binnen jouw budget valt en je een goed gevoel hebt over ons qua aanpak en ervaring, plannen wij in de volgende stap de steeds nog vrijblijvende inmeet advies afspraak in.

Doel van de inmeet advies afspraak is om eerst de ruimte in te meten en alles te inspecteren. Wij kijken of er misschien mogelijke obstakels zijn waarom de badkamer toch anders gebouwd zal moeten worden.

In het tweede deel van de afspraak gaan wij vanuit het eerste telefonische advies de inzichten en adviezen uitdiepen. Wij maken eerst een schets met de optimale indeling. Deze bespreken wij en passen deze waar mogelijk aan.

In het laatste deel van deze afspraak gaan wij de tegels en meubel kleuren samenstellen op basis van de grootte van het aantal tegel monsters en meubelfronten die wij naar de afspraak meenemen. En uiteraard nemen wij nog het sanitair als doucheruimte wastafel, baden vormen en kranen door, zodat wij een complete badkamer samengesteld hebben. Wij ronden de afspraak af met een duidelijk beeld van wat u als klant wilt en gaan naar de volgende stap.

STAP 3

Inmeet advies afspraak

STAP 4

Offerte en 3D-tekening

badkamer-ontwerp-leiden

In deze stap werken wij meestal binnen enkele dagen het foto realistische 3D ontwerp, het tegelplan en de complete offerte uit. Indien er aanpassingen nodig zijn, dan stuurt u ons de opmerkingen of belt u met ons. Deze mogelijke aanpassingen verwerken wij meestal binnen enkele dagen. Daarna wordt de offerte per e-mail geaccordeerd. Het is voldoende de offerte te beantwoorden met AKKOORD.

Support

Nadat je akkoord op de offerte hebt gegeven, ontvang je een bevestiging dat deze bij ons goed is aangekomen. Indien je een vaste datum afgesproken hebt en deze op de offerte staat, wordt deze gereserveerd.

Als je de badkamerrenovatie op korte termijn wilt laten uitvoeren, dan kom je bij ons op de flex lijst. Vaak hebben wij op dat moment nog geen datum vrij. Zodra er een datum vrij komt in de regio, dan ontvang je direct een bericht van ons.

Het kan weleens voorkomen dat wij een offerte sturen op een vrijdag, en deze wordt op dezelfde vrijdag geaccordeerd, er aan het eind van de dag een project vrijkomt voor de week daarop. We kunnen dan maandag al starten. Dit gebeurt zelden, maar is theoretisch mogelijk.

Meestal komt er op de flex lijst een plek vrij binnen 4 tot 12 weken. Als u een lekkage heeft of in verwachting bent, dan kunnen wij soms een uitzondering maken en u hoger op de flex lijst plaatsen om sneller ingepland te worden.

STAP 5

Planning bestelling

STAP 6

Start project

P4557_1

Op de afgesproken dag starten wij direct met het slopen van de badkamer: Het is handig om voor het huis een parkeerplek vrij te houden voor de container en een plek voor onze bus. Als de container langs de straat wordt geplaatst, is er een plek nodig voor de container en één voor de vrachtauto die de container plaatst. Dit om te voorkomen dat de container tussen twee auto’s geplaatst moet worden.

Verder moet je zelf de ruimte een dag eerder ontruimen van alle badkamerspullen zoals shampoos, handdoeken en alles wat in de kasten ligt. De rest slopen wij dan en dit gaat direct de container in. Als je sommige dingen, zoals kranen die nog niet oud zijn, voor iemand anders wilt bewaren, laat het dan op de eerste dag aan ons weten, anders belandt alles in de container.
Voordat wij slopen plakken wij nog alles af van het complete looppad van de voordeur tot de badkamer inclusief de overloop voor de badkamer en meestal een ruimte van minimaal 2m2 voor ons gereedschap naast de badkamer.

Verder volgt dagelijks het opbouwen van de badkamer. Na het slopen komt het frezen voor het leidingwerk, installatie drain, de constructieve werkzaamheden zoals verlaagde plafonds en de ombouw van het inbouwreservoir. Daarna wordt de badkamer tegel klaar gemaakt en waterdicht. Meestal na een week of een ruime week volgt het tegelwerk, voegwerk en kitwerk.

Als één van de laatste werkzaamheden (na meestal 2,5 tot 3 weken) komt de montage. In sommige gevallen, waar maatwerk geleverd wordt, komt bijvoorbeeld de douchecabine drie tot vier weken later aangezien deze pas ingemeten kan worden als alles betegeld is. Het product inclusief transport duurt snel 3-4 weken. Maar u kunt altijd ook zonder glas gebruik maken van de douche.

P4314 1

Aangezien klanten vaak niet thuis zijn, zijn opleveringen eerder iets wat wij vaak alleen doen. Hierbij wordt alles volgens een eindrapport nagelopen, water en temperatuur van de kranen getest, de afvoer van de drain en toilet en overige punten. Als klant ga je zelf de badkamer in gebruik nemen en indien er toch nog iets zal zijn wat je opvalt, benader je ons hierover.

STAP 7

De finale oplevering

STAP 8

Service en garantie

top-icon-2top-icon-3

In badkamers zijn natuurlijk veel producten die constant veelvuldig gebruikt worden en soms ook stuk gaan of onderhoud nodig hebben. 

Indien er iets is wat je opvalt, binnen de  garantieperiode of daarna, vragen wij altijd om dit bij ons via een formulier te melden. Hierbij staat direct aangegeven wat je mee moet sturen. Hierdoor is elke melding op datum geregistreerd en wordt direct naar de monteur meegestuurd die jouw badkamer heeft gebouwd, ook aan voorman en de adviseur. 

In het geval dat bijvoorbeeld de ketel uit is direct na de oplevering, is dit erg handig als de monteur het ziet. Als wij telefonisch niet meer bereikbaar zijn, dan ontvangt de monteur toch de melding en kan hij nog op dezelfde dag langskomen. Sommige meldingen kunnen wij telefonisch oplossen. Bij andere is een afspraak nodig op locatie. 

VRIJBLIJVENDE OFFERTE



    Ontvang de nieuwste badkamertrends!