FAQ

Q: Meerwerk of onverwachte kosten ?

Wij hanteren dit soort verkoop technieken niet. U hoeft zich dus geen zorgen te maken dat het project halverwege wordt gestopt door tegenvallers en dat er nog allemaal extra kosten bij komen. Bij ons krijgt u altijd een vaste prijs voor het complete project. Het risico van verrassingen in badkamers welke wij eerder niet hadden kunnen voorzien is voor ons. Wij hebben de ervaring en kunnen de tegenvallers inschatten, u meestal niet. Bij het ene project valt het mee, bij het andere valt het tegen. Het risico en de kosten van deze tegenvallers verspreiden wij over alle projecten, zo merkt u er niets van. De enige uitzondering is als er zaken zijn waar wij u op wijzen zodra wij iets niet duidelijk kunnen zien en wel van groot belang is. Maar over deze kosten ontvangt u van te voren, nog voordat u de offerte accepteert, een inschatting

Q: Korting op de offerteprijs ?

Empty section. Edit page to add content here.

Onze prijzen zijn vaste strak gecalculeerde prijzen. Wij hebben er geen zodanige marge ingebouwd om er nog later korting over te kunnen geven. U kunt daarvoor van ons ook veel verwachten en hebben een zeer goede after sales service. Het zou voor ons ook niet prettig zijn als onze klanten ons erop aanspreken dat hun buurman of kennis een lagere prijs heeft betaald voor dezelfde werkzaamheden. De korting die wij verstrekken is als het sanitair via één van de winkels komt waar wij mee samenwerken. Dit is eigenlijk geen korting. Uit ervaring hebben wij namelijk geconstateerd dat wij projecten gemiddeld een dag sneller opleveren omdat de spullen netjes op tijd zijn en bij schade zijn de winkels ook tegenover ons ook zeer coulant. Indien wij weten dat u de producten bij één van de winkels koopt, wordt deze korting direct in de prijs verwerkt. U kunt het zien op de pagina met de prijs en de uitleg over deze korting.

Q: Zijn jullie goed verzekerd tegen schade ?

Uiteraard hebben wij alle benodigde verzekeringen afgesloten. Toch hebben wij er geen gebruik van gemaakt. Als er schade is, dan zijn deze over het algemeen onder de eigen bijdrage van 1000 EURO. Daarom worden deze door ons zelf betaald. Dit kan een kras of gebroken glas zijn. Over het algemeen gebeurt het zelden maar het blijft mensen werk en er wordt met grote producten in kleine ruimten gewerkt. Vaak is ook niet duidelijk waar de schade is ontstaan. Indien u de spullen bij een winkel koopt waar wij mee samenwerken, heeft u daar altijd een groot voordeel van. Wij lossen het gewoon op en gaan niet naar elkaar verwijzen. Als klant dient u wel op de eerste dag de spullen goed te controleren, maar toch kan het soms zijn dat u kleine schade niet ontdekt. Ook daar zijn wij zeer coulant in als het sanitair van een winkel komt waar wij mee samenwerken. Met hun hebben wij goede afspraken en een service wordt snel en zonder problemen voor u verholpen.

Q: Ik heb slechte ervaringen met verbouwingen, hoe weet ik of jullie het wel professioneel aanpakken ?

1. Heeft u het werk aan een specialist uitbesteed die al jaren niets anders doet dan badkamer verbouwingen zoals DeBadkamerVakman?

of

toch voor een klusser of een allround aannemer gekozen die diverse ZZP-ers inhuurt?

2. Kon het bedrijf zijn ervaring daadwerkelijk overtuigend aantonen?

Dat is lastig te controleren. Wij hebben voor foto’s gekozen om te laten zien hoeveel projecten wij reeds gedaan hebben. Elke foto is een door ons gebouwde badkamer, deze vindt men nergens anders op internet.

3. Was de offerte zeer uitgebreid met alle details om misverstanden te voorkomen?

4. Heeft u een gedetailleerde tekening ontvangen van wat er gebouwd wordt?

5. Was het bedrijf telefonisch en per email goed bereikbaar bij vragen?

6. Heeft u ergens referenties en/of aanbevelingen van het bedrijf gezien?

7. Kon het bedrijf u met veel kennis van zaken overtuigen?

8. Heeft u meer voor kennis of voor de prijs gekozen toen u het werk heeft uitbesteed?

Als u veel niet met JA kunt beantwoorden, dan bent u misschien toen onnodig veel risico aangegaan en daarom is het project wellicht ook niet goed verlopen.

Q: Moet ik vrij nemen gedurende de complete verbouwing ?

Nee, dat is absoluut niet nodig. Alleen op de eerste dag worden nog wat details besproken. Nadat u de 3D tekening heeft goedgekeurd, is er geen input meer nodig. Sommige klanten zijn ook tijdens het complete project op vakantie. Als u er de gehele tijd bij wilt zijn, dan is dat natuurlijk prima maar het is niet nodig. Als u er zelf grip op wilt houden, dan is het voldoende om aan het eind van de dag de werkzaamheden te controleren. Als er iets niet duidelijk is, dan kunnen wij het u de volgende ochtend toelichten.

Q: Zitten wij lang zonder water of verwarming ?

Nee. In de meeste gevallen zijn het enkele uren dat u zonder water of verwarming zit. Dit is op de eerste dagen en voor een korte tijd gedurende de montage op één van de laatste dagen. Als wij van het project vertrekken, is altijd alles aangesloten. Uitzonderingen zijn soms nieuwbouwprojecten. Omdat er nog niemand woont, is het ook niet nodig.

Q: Hebben wij altijd een werkende toilet ?

Indien wij bij u de badkamer en toilet verbouwen, dan zorgen wij ervoor dat er altijd één toilet gebruikt kan worden.

Q: Hoe lang kunnen wij niet douchen ?

De doorlooptijd van de badkamer renovatie bij ons is 10 werkdagen. In die tijd kunt u de badkamer niet gebruiken. Na de laatste dag moet u nog minimaal 24 uur afwachten zodat de siliconen kit, die wij op de laatste dag aanbrengen, goed kan uitdrogen. Wij starten op maandagen met de projecten en twee weken later op zondag kunt u dan de badkamer in gebruik nemen.

Q: Op welke termijn hebben jullie ruimte voor een badkamer verbouwing ?

Over het algemeen zijn wij tussen 6 en 8 weken vooruit vol ingepland met 12 badkamers per maand. Wij proberen altijd ruimte voor een spoed badkamer per maand vrij te houden. Ook worden soms projecten opgeschoven, waardoor wij soms op korte termijn ruimte kunnen creëren. Indien uw project met spoed gerealiseerd moet worden, neem dan gewoon contact met ons op. Houdt anders rekening met ongeveer acht weken.

Q: Kunnen jullie ook meerwerk buiten de badkamer uitvoeren ?

Helaas past het niet binnen ons concept en is het binnen onze strakke planning niet in te plannen. De projecten starten om de twee weken. Elke maandag starten wij gemiddeld met 3 tot 6 badkamers die vervolgens twee weken later klaar moeten zijn. Het is voor ons niet mogelijk om nog andere werkzaamheden in deze twee weken in te plannen.

Q: Kunnen wij bij jullie ook het sanitair bestellen ?

Wij hebben vanaf het begin ervoor gekozen om geen sanitair en tegels te verkopen, zodat wij ons volledig op ons werk kunnen focussen. Het bouwen van badkamers is een complex project waar onze volledige aandacht voor nodig is. Alles dient binnen twee weken klaar te zijn ondanks dat er veel tegenvallers mogelijk zijn. Het bestellen van sanitair, wat de speciaalzaken doen, is vaak net zo ingewikkeld. Er worden diverse producten bij een tiental aan producenten besteld. Alles moet exact op tijd binnenkomen, niet te vroeg en niet te laat. Er zijn meer dan 300.000 verschillende tegels en miljoenen verschillende sanitair producten die bestelbaar zijn. Bij gebrek aan voldoende aandacht kunnen er tijdens de bestellingen snel fouten ontstaan. Bij verkeerde leveringen of schade moet er snel actie worden ondernomen om nog tijdens het project het vervangende product te krijgen. Het dagelijkse werk van sanitair speciaal zaken is compleet anders dan die van een installatie bedrijf. Daarom vinden wij dat u altijd het beste geholpen bent als u het sanitair bij een ervaren speciaal zaak besteld. Gaat uw voorkeur uit naar alles onder één dak, dan adviseren wij u een zeer ervaren sanitair winkel waarmee wij in uw regio samenwerken. Zo voorkomt u het risico dat bij misverstanden naar elkaar verwezen wordt.

Q: Is de offerte en inmeet afspraak vrijblijvend ?

Bij ons zijn offertes en inmeet afspraken altijd vrijblijvend.

[/vc_column]